måndag 16 november 2009

Fortsättning följer

Ville bara kolla så att jag var inloggad.

Du som vet hur nya lagtexten ser ut kan ju lägga ut den på min hemsida eller maila den på tryggve@emstedt.se.

En översyn är väl bra men om det verkligen leder till förändring är en annan sak. Brukar bli tvärtom. Läste i dagens tidning att Kalle Larsson i Vänsterpartiet tyckte att det var något förtjänstfullt på gång så jag får väl försöka lita på det.
Det som jag däremot inte tror det är att det här även gäller vid ny ansökan enligt 12 kap 18 §.
Jag skall spana efter den här ändringen men är tacksam om jag får hjälpt från en bloggare.
Tack på förhand.

LUND
Kommer från Lund i dag. Har haft en förfärlig förhandling där nere.
Måste föräldrar göra allt för att skada sina barn? Varför kan man inte lära sig att kommunicera med varandra om man skaffat boll ihop och även om barnet kommit till av misstag. Mycket tragiskt med oförsonliga vårdnadskonflikter. Båda föräldrarna borde ta sig i kragen och aktivt jobba för en bra lösning.

Vädret där nere var samma som här; kanske något mildare.

TÅGRESAN
Tågresan gick förvånansvärt bra. Bara tio minuter försening på så lång sträcka. Inte farligt. Det tar 6,5 timmar at åka x 200-tåg från Gävle-Lund och vice versa.

DOMKYRKAN
Var inne som hastigast och lyssnade lite på en Taizemässa. Imponerande och rofyllt.

MIDDAG PÅ STÄKET
Jag tror att det var i källaren på Restaurang "Stäket" som jag åt middag.
Jag är inte osäker på om jag åt och vad jag åt men däremot på namnet men det var nog så.

LANDSKRONA
Min klient kom ifrån Landskrona och där har jag inte varit men känner mig ändå besläktad med L-K p g a av den vackra texten och visan "Flicka från Backafall" som var en kvinna som höll till på Ven som liggr lite utanför Landskrona. " Alltmedan månen går vakt över Ven" som tydligen har så fina Malvor.

BIBLIOTEKET
I morgon har jag den stora äran att få prata om min bok "Medan Latten kallnar" på biblioteket i Söderhamn. det skall bli mycket trevligt. Hoppas att det kommer fler än en handfull med folk.

LÄGGDAGS
Nu är det dags att läsa lite och sedan gå och lägga sig.

På återseende

1 kommentar:

  1. Och du glömde tala om att du skulle komma till Lund. Du vet ju att jobbar där!
    Birgitta

    SvaraRadera