onsdag 18 november 2009

Novemberonsdag

Skåne i all ära men trevligt att vara tillbaks i Gävle och Söderhamn.

LJUM LATTE
17 personer som lyssnade på varför jag skrev "Latten" i Går
-på Söderhamns hade det varit trevligt om det varit några fler.
Recebsenten i Söderhamsnkuriren fick veta för lite om mig påstod hon men
varför passade hon inte på att fråga?? En del människor blir man inte klok på.

FÄNGELSEFIKA
Det är trevsamt att ta en kopp kaffe på gamla fängelsets café
och Håka var trevligt sällskap och bullarna var väldigt goda.
Synd att figuren inte tillåter en att ta två bullar.

JIMMYS JULERBJUDANDE
Ett fantastiskt fint kombibokerbjudande som jag tycker att Jimmy även skall lägga ut på denna blogg så att alla kan glädjas över det.
Tänk att få 10 bra böcker för en lusentapp. Helt otroligt.
Rena Pocketpriset.

BRÄNDA BOCKEN
Maten var som vanligt strålande. Vilket gäng och vilket bra prsi om man har kuponger
70 kr per person mot annars 79:-
Saknar dock Bara Vara så jag måste nog släpa dit Jimmy och "Tom Trana" dit också.

VÄDRET
Typiskt höstrusk men trevligt att komma inomhus och är det trevligt så mår man bra inombors också.

ONT OM ELAKA INLÄGG
Det har varit dåligt med sura inslag på denna sida på sistone? Har alla fega anonyma fått svininfluensa eller har jag varit för snäll i mina kommentarer? OSA Inte ett latinskt uttryck så lång latrinen sträcker sig i en sjukhuskorridor.

1 kommentar:

  1. Det var modigt av dig att besöka Söderhamns bibliotek. Jag antar att det var lite som att besöka sin egen avrättning med tanke på de litterära kvalitéer som dina verk uppvisar. Med tanke på titeln på din nya bok, går tankarna osökt till uppvärmning och därifrån är inte steget långt till mig själv- som har en vedpanna. Eftersom försäljningsmetoden du använder dig av mest påminner om Lars Ekborgs visa "Köp en tulpan (annars får du en snyting)" har du förmodlingen en eller två lastpallar med skräpet kvar. Vad säger du om att sälja hela rasket? Du får två kronor kilot exklusive emballage.

    SvaraRadera