måndag 16 november 2009

Måndagen den 16 november

STOPPA TIDEN
Det går så fort , så förfärligt fort. Halva november har redan gått och det är bara en dryg månad kvar till jul.
Skall det vara så här? Ångest, ångest är min arvedel. Min strupes sår och mitt hjärtas skri i världen

NY HOBBY
Jag har skaffat mig en ny hobby för att inte hjärnan skall "ruttna" snabbare än nödvändigt. Memorering av dikter inkl sångtexter. Det ovan anförda är Per Lagerkvist som fick nobelpris 1951. Vilka var de andra svenska som fick nobelpris?
Det var Selma L 1909, Heidenstam 1916, Erik Axel Karlfeldt 1931 men han fick postumt-efter sin död. Vidare Per lagerkvist och sedan Harry Martinsson och Eyvind Jonsson 1974. Det var alltså 35 år sedan om man inte skall räkna Nelly Sachs som tydligen räknades som svenska på någon vänster men visst kom hon väl från Tyskland eller hade tyska som modersmål. Där får vi anledning att läsa på.

JIMMY
Bra att du håller med om att Björn Afzelius och Hoola Band Ola är bra. Vi måste nog träna på "Tankar i Havanann" samt "Ljuset" nästa gång du kommer förbi och har en kvart över.
Jag tycker du skall försvara dig mot den som inte tycker att bäst i Sverige är bra 18 m nu är ok men hr du inte stött 19 innan nyår då vet jag inte vad jag skall göra med dig. Då måste jag nog läsa i foldern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar