fredag 27 november 2009

HÖSTFREDAG

Fyra veckor kvar till jul.

REFLEKTION
Det börjar dra ihop sig på allvar och jag känner mig lite nervös eftersom jag skall köpa nästan 50 julklappar och undrar varför. Har man börjat skämma bort barn och bonusbarnbarn så har man och det förpliktar. Du kan ju inte komma med en julklapp ett år och fem alla andra år. De är bare å åk.

RÄTTSTAVNING
När jag går tillbaks och tittar på vad jag skrivit så blir jag ofta förfärad. Hur kan det vara så många stavfel. Vad skall man säga om det? Jag ser illa och och borde ha glasögon inomhus men tycker det är opráktiskt. Jag känner mig väldigt handikappad av att se så illa. samtidigt så skriver jag så fort att det kan bli fel bara av det skälet. Tro inte att jag inte lider. Ångest, ångest.... som jag skrev igår som tydligen retade upp "anonym" som av någon anledning häckar på min sida likt en rovfågen ovanför ett skatbo med nykläckta ungar. Kan du inte kräkas någonannanstans om du mår så illa av att dein bild av advokater inte stämmer med hur jag uppträder. Jag anser att jag skriver på min fritid och jag känner många advokater och vet att de har lika mycket dödsskräck och ångest för räkningar som alla vi andra dödliga. Vi är samma skrsot och korn men vi har våra tilldelade roller som vi försöker utföra så bra vi kan men nog är vi människor alltid. Om jag-som är så nära perfekt man kan komma ( skojar bara) kan göra att någon får en katalysatorreaktion på det jag skriver så är det bara bra.
Mina kommande böcker -och dom är många-kommer att handla mycket om relationer. Jag kommer att utgå från mig själv och sedan skruva till det till oigenkännlighet; precis som i "Latten" som många korttänkta personer är väldigt självbiografisk men icke sa nicke. Den är som en exklusiv Parkerpenna. DEn påstår av en mängd lager med lack.Jag staparl personer ovanpå varandra och gör sedan ett kollage av det hella men självbiografisk-knappast. Jag har te x de sista 15 åren haft en faiblesse för svindyra bilar. Så dyra att Gävle Dala ville göra ett särskilt nidporträtt bara om det. Det skulel ju vara en kul "vinkel" Medianasarna vill ju alltid ha en vinkel oavsett om det är rätt eller fel. Kan man ex få en riksdagskvinna att vilja skaffa arbete åt en asylsökande som är illa ute så blir ju det en vinkel. En "gullig" och snäll "Guantanamoväktare" som Dan El.iasson som vill ge söt gravid kongolesisk ung kvinna ett jobb är ju också gulligt. Hela mediasfären är tuttinuttig. Jag är glad att jag inte längre är så stor del av den. Länge kände jag mig som flyktingrörelsens Bert Karlsson, Fantastiskt roligt att Lena Sanver fått en framgång med apatiska barn i Kammarrätten. Synd bara att tre av landets högsta jurister tycker helt olika.
kammarrätten är rent generellt ett satans påfund som man skulel ha sagt i Knutby.

VÄLSKRIVEN BLOGG
Jag försöker inte vara välskriven. Jag försöker göra min blogg så "ruffig" som möjligt men ändå tankeväckande för dem som tycker i närheten av vad jag tycker. Jag är stolt och glad att det är mellan30-50 personer som besöker denna blogg för juridiska "outlaws" varje dag
Jag tycker det är väldigt roligt att Theres-vem det nu kan vara-följer min blogg varje dag trots att den varken är rättstavad elelr välskriven. Fortsätt med det men jag kommer inte att ändra mig oavsett om jag blir Migrationsminister eller inte. Den olyckan vi har nu kan ju inte gärna sitta kvar i nästa regering. Bara slipsarna och hans fånigt överdrivna dialket borde vara diskvalificerande.

Jaqg förstod inte varför Therese vilel vara kvar och det vore spännande om hon utvecklade sin kryptiska formulering lite. Det kan vara en slags kärleksförklaring men det kan lika gärna vara motsatsen.

BOK
Läst ut isländarens bok nu. Otroligt bra. Jag och Charles.Ingvar Hästproffs på "Akkis kom fram till att "Arnuldur" eller vad tusan karl heter kan vara väldigt bra men också väldigt ojämn. Jag tror att jag läst allt som är översatt.

MUSIK
Gå och hälsa på i Magnus Nyöppnade butik i Konturen. Karln ser ut som ett övervintrande mods och är lika trevlig som en felplacerad kardborre från en taggbuske men komer man förbi den första känslan är han ju en härlig "frimicklare" som minsann inte krusar sina kunder utan mycket hellre förödmjukar dem lite lagom som
en kypare/bartender vid en av innehaken vid Stureplan. Han har dessutom pondus och är fruktansvärt kunnig. Fantastiskt roligt att han fick en så bra comeback och ännu bättre kommer det att bli MEN han är lite för dyr på nya skivor. Många borde inte kosta mer än 150 kr men det är väl i grunden inte hans fel utan skivbolagens som säljer för dyrt till detaljist.

Nu skall jag gå tillbaks till Julia och höra om hon fortfarande är illamående och i behov av att vara för sig själv eller om jag har en liten "pinnplats" i hennes liv. Hon kommer inte att läsa det hrä. Hon är lika ointresserad som 90% av mina beknata och förmenta vänner.

Ha en riktigt bra kväll. Nu skall jag för övrigt titta på Skavlan om fjärrkontrollen är ledig.

(Orättade betraktelser den 27 november kl 20 30.

2 kommentarer:

  1. Skönt med fredag. Gick tidigare från jobbet idag. Har varit på massage. Nu sitter jag och tittar på Skavlan. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Rättstavning... Det finns en del som hoppas på oss som gör skrivfel eller snarare snabbskrivning, skulle jag villa kalla det. Visst det är bra om allt är rätt i en text men samtidigt måste läsarna förstå att vi som bloggar eller skriver texter utanför vårt jobb inte har tid att sitta och gå igenom texter. Det tar för lång tid. På min blogg jimmynordin.se får jag höra då och då att det är felstavat. Men jag kallar det skrivfel på gund av snabbskrivning. (SFPGASS)

    SvaraRadera