torsdag 19 november 2009

NOVEMBER-TORSDAG

VECKAN
Veckan är snart slut. Tiden rasar iväg och snart blir det än mer hektiskt med alla julklappas som skall köpas. Tycker trots allt relativt bra om julen och särskilt om man hamnar i framkant och hinner göra saker i tid.

VÄDRET
Ovanligt milt eller i vart fall milt och ingen snö-skönt. Den kan få vänta en dryg vecka till.

LOKALRADION
Lyssnade på lokalradion på vägen till Gävle från Söderhamn. Larry Forsberg är en pärla i radioetern även om jag saknar Lotta Cederlöf som parhäst till Larry.
Jag har sagt det förut med det kan sägas igen. Vi har väldigt bra lokalradio i Gävle. Syne att man inte hinner lyssna lite mer.

FEGFJANTARNA
Herr/Fru/Singel Anonym har varit i farten igen och "besudlat" denna hemsida.
Vad trist med de här kroniskt trötta trista varelserna som älskar att framföra kritik
men inte närmare talar om vad det är som är fel. Jag vet att min bok inte är ett litterärt mästerverk men det är en hygglig debut och jag anser att den tar fram en del frågor som borde intressera ganska många. Den har dessutom gått ihop ekonomiskt och fick både ris och ros i GD ochg AD. Alla böcker blir inte recenserade. Den fick också hygglig kritik i info som går ut till bibliotek.Det är väl ca 20-30 personer säom säger sig gilla boken och färre än 10 som tyckt den vara dålig eller mindre läsvärd.
Dumt och elakt folk som anonym skall egentligen tigas ihjäl men jag gjorde ett avsteg från mina egna principer.

GRANLIDEN
I kväll har jag glädjen att äta middag på utsökta restaurang Granliden i Storvik hos familjen "Glimmerbeck. Det ser jag fram emot.
Den restaurangen kan jag rekommendera livligt.

2 kommentarer:

  1. I går önskade du nya inlägg från du-vet-vem och idag ondgör du dig...

    SvaraRadera
  2. Det är klart att det är kul med reaktioner på saker man skriver. MEN folk som bara spyr galla på allt (Ja allt) är inte roligt det är snarare tragiskt och de som orkar göra dessa inlägg borde kanske få hjälp av professionella Psykologer med sitt beteende.

    SvaraRadera