måndag 2 november 2009

Måndagen den 2 november

NY DAG NYA DJÄRVA INSATSER

Så var det då äntligen måndag så att man får arbeta och tjäna lite pengar så att man överlever och kan fira jul.
Birgitta var inte så förtjust i julen såg jag. Roligt att Du ville skriva. Det borde vara många fler.

Jimmy tackar för att jag tackat för festen och jag ber att få tacka för att Du hade lust att tacka

SJ
Det är sorgligt att SJ som är ett så fantastiskt företag eller snarare så att det är så trevligt att åka tåg men då skall förståss tågen fungera. I går åkte jag tåg från Söderhamn till Gävle. Det skall ta 30-35 minuter men tog nästan två timmar. Fy faen vad uselt. Tänk att man inte kan hålla reda på sin utrustning. Skall man åka omkring i antikviteter till tåg- X 2000 är mer än 20 år gamla-så får man väl gå över tågen fortlöpande så att inte sådant här händer om det är omöjligt att köpa nya tåg.
Det är en sak att man inte behöver betala och i sinom tid får tillbaks pengar enligt resegarantin men det borde vara dryga böter för bolaga som missköter sig och inte kan hålla ordning på sina grejer. Naturkatastrof är en sak men det här är ju bara dåligt underhåll. Stor skärpning krävs och det borde också vara en självklarhet att man sänker priserna för resor till Stockholm.
Fick med andra ord kvällen förstörd p g a SJ och den upplevelsen delade jag med hundratals andra.

MIDDAG PÅ ODD FELLOW
Sällskapet Odd Fellow kan jag livligt rekommendera. Det är tämligen lätt att komma med och det behövs framförallt yngre medlemmar. Tveka inte gå med.
Efter cermonielet kan man se fram emot en trevlig middag.

KATTUNGARNA
Kattungarna växer och blir allt större. "Zorro" blir bara snyggare. Ett otroligt vackert ex.

LÄSTIPS
Stefen Einhorns nya "Vägar till Visdom" behöver man inte läsa. Det är förnumstigt och klokt mellan varven men kommer knappast över nivån intressant och tankeväckande.
För övrigt tycker jag att det ges ut alldeles för få roliga böcker.
Jimmy Nordins minnen tyckte jag dock var roliga.
Kanske att Sara Kadefors "Borta Bäst" kan vara kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar