tisdag 3 november 2009

Tisdagen den 3 november

VÄDER OCH VIND
En vacker höstdag. Inget snöoväder och inget regn. Inte särskilt kallt. Kunde med andra ord ha varit betydligt värre.
Nu gäller det att vänja sig vid att det blir mörkare i ännu 50 dagar innan det vänder.

BRA KRÖNIKA
Anders Jansson på Söderhamnskuriren har skrivit en bra krönika om de apatiska barnen. Läs den gärna på biblioteket om du inte har tidningen som är en av de bättre morgontidningar som jag regelbundet läser.

BOKREKOMMENDATION
Sara Kaderfors ny har jag nu läst till hälften och den är inte så tokig. Ingen höjdare men väl värd att läsa om man är ute efter en rappt berättad historia om knark och eländes elände.

ODD FELLOWMIDDAG
Vilken otroligt trevlig middag som Odd Fellow, 160 Per Muhrén. hade ordnat i går.
Vilket jobb av dom i köket och vilken säkerhet hos Kjell Åke Östman i huvudrollen.
Mycket imponerande. Tänk vad relativt få kan åstadkomma om man drar åt samma håll.

LJUDAKUPUNKTUR
Kan låta konstigt men är något mycket spännande som ger en energikick utöver det vanliga. Enligt Per är det en gammal beprövad teknik från Indien och Fjärran Östern men som först på senare tid kommit till Sverige. Att zonterapi fungerat på mig själv och att akupunktur-som jag aldrig provat-bevisligen fungerat på många jag kännr gör att det känns spännande att testa den här tekniken.
Går man till Per på Drottninggatan får man också chansen att träffa den alltidk lika trevliga "Anki" på Gaia på Nygatan, mitt emot klädkompaniet.

JIMMY
Har inte hört av sig till denna sida idag men å andra sidan har jag inte skrivit något förrän nu så jag skall inte skälla för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar